Przed każdym właścicielem lub menadżerem restauracji i przedsiębiorstw z podobnych branż pojawia dylemat w zakresie dostaw: skorzystać z pomocy osób trzecich czy zatrudnić dodatkowego pracownika. Zewnętrza firma kurierska jest obecnie chętnie wykorzystywana, ale własny kierowca wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem. Sprawdź potencjalne atuty obu tych form współpracy, aby wybrać najlepszą dla swojej działalności.
Zalety i wady zewnętrznej firmy kurierskiej
Outsourcing to świetny sposób na oszczędność. Dzięki niemu nie trzeba przejmować się tworzeniem etatu w swoim przedsiębiorstwie. Na rynku funkcjonuje wiele zewnętrznych firm kurierskich, które konkurują między sobą cenami oraz jakością obsługi. Stanowi więc idealne rozwiązanie zwłaszcza dla mniejszych restauracji, których nie stać na własnego kierowcę.
Niestety na tym zalety się kończą. Trzeba bowiem pamiętać, że nie ma się praktycznie żadnej kontroli nad kurierami. W praktyce oznacza to, że w przypadku niepowodzeń pozostaje tylko złożenie reklamacji lub zerwanie umowy z zewnętrzną firmą kurierską.
Trzeba też mieć na uwadze, że do końca 2025 roku Unia Europejska ureguluje rynek platform cyfrowych, które stanowią podstawę zatrudnienia we wspomnianych przedsiębiorstwach. To mocno wpłynie na całą branżę. Już niebawem może się okazać, że własny kierowca jest jedynym sensownym rozwiązaniem.
Korzyści z własnego kierowcy
Stworzenie etatu daje szereg możliwości kontroli nad pracownikami: od ich ubioru i zachowania przez wydajność aż wreszcie po czas pracy. Dla przykładu zewnętrzna firma kurierska każe swoim pracownikom korzystać z ubrań z logo, więc część „zasługi” za dostarczenie smacznego jedzenia wpływa na ich konto. Własny kierowca jest zaś żywą reklamą restauracji – zwłaszcza jeśli dociera na miejsce punktualnie dzięki skoncentrowaniu się wyłącznie na pracy w danym miejscu.
Poza tym istnieje prosta możliwość wpływania na jego motywację i monitorowania dostaw, a nawet wdrażanie innowacyjnych metod pracy. W przypadku zewnętrznej firmy kurierskiej takie działania są mocno ograniczone, jeśli nie niemożliwe – wszystko zależy od dobrej woli współpracowników.
Do tego dochodzi jeszcze większe zadowolenie z pracy. Własny kierowca ma bowiem stabilne zatrudnienie, a zadowolony pracownik jest wydajniejszy i stanowi wizytówkę całego przedsiębiorstwa.
Zwiększenie zysków dzięki własnemu kierowcy
Wiele wskazuje na to, że bezpośrednie zatrudnienie pracownika daje więcej korzyści – zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw. Istnieją bowiem wtedy różne możliwości kontroli oraz dostosowywania ich pracy. Doskonałym tego przykładem jest proponowany przez nas system Smart Deliver Track. W przeciwieństwie do zewnętrznej firmy kurierskiej pozwala wprowadzić zmiany polegające na skróceniu czasu dostawy, oszczędności paliwa, poprawie punktualności, a także zwiększeniu obrotów.
Z taką pomocą własny kierowca będzie prawdziwą wartością dodaną dla każdego przedsiębiorstwa, które chce zbudować wizerunek rzetelnego i profesjonalnego dostawcy. Zachęcamy wobec tego do bliższego przyjrzenia się naszemu oprogramowaniu.